Glass i hamnen

Idag efter skolan gick mamma och jag ner till hamnen och tog en varsin glass. Det var så blåsigt i själva hamnen att man inte ens kunde sitta där. Vi satte oss längre bort och där var det hur varmt som helst. Vi satt och pratade om gymnasium. Det är nämligen snart dags att söka för mig. I höst är det ju dags att fundera eftersom jag börjar nian då. Jag känner en press, även om jag vet att det inte är någon brådska än. Men jag vill alltid ha saker planerat i förväg. Jag tycker nämligen inte om överraskningar när inte någon har sagt något. Jag gillar inte ändringar heller. Det har jag för svårt för. I hemkunskapen för någon vecka blev det andra planer och då blev det ju en ändring, så jag behövde inte vara med. Har någon lovat en sak ska den personen hålla det och inte ändra. Sådan är jag.
 
Jag funderar på musik och teater. MEN! Jag vill hålla på med båtar samtidigt. Jag har väldigt länge velat ta skepparexamen. Det är en dröm. Sen finns det en dröm till att fundera på; Scenskola. JAG KÄNNER PRESS! Men jag hoppas verkligen att kunna bestämma mig i god tid innan det är för sent att ansöka. ÅHH! Hoppas jag inte är den enda med den ångesten. Jag får lätt ångest och blir nervös för saker och ting. Jag HAR ångest och har inte kunnat sova på nätterna. Nu äter jag medicin och sover redan vid halv 10-tiden. Förr, innan medicinen, kunde jag vara vaken i flera timmar. Sen kunde jag inte gå upp till skolan morgonen därpå. Det började leda till hemuppgifter och jag mådde sämst.
 
Ska bli skönt när gymnasiepressen är över.
 
 
 

Kommentarer:

1 Joanna:

skriven

gott:D

2 Elina Goes Crazy:

skriven

Åh så gott!

Kommentera här: