Tröttis

Idag har det varit en tuff dag. Eller nja. Inte så tuff. Men trött! Mitt rum har varit så kallt. Jag har (äntligen) höjt värmen på elementet. Vi får hoppas att jag nu inatt slipper frysa. Men dock dock dock! Min mamma bor i en lägenhet och vi fryser ihjäl på vintrarna och hösten! Vaktmästarna vägrar att höja värmen!! Mamma kan inte höja värmen, för de jäklarna vägrar att göra det varmare! Mamma har ringt till de och klagat. De höjde en grad. Jag upprepar. EN GRAD! 
De kan inte vara seriösa. Ska man jobba på en hyresförering så får man förfan sköta det också! Vad är ens vitsen med att äga en bostadsförening om man måste "spara energi"? JAG BLIR SÅ FRUSTRERAD! Orättvist! 
Och vet ni vad? Det är inte bara vi som har problem. Alla mänskliga varelser som bor i byggnaden klagar. Utomjordingarna och enhörningarna klagar inte. De tycker det är mysigt :)
 
Visst, man får vara glad att man har ett hem att bo i. Men man har ingen lust att frysa dygnet runt! Vi bor i en iglo. Väggarna är gjorda av isglass. Det är gott när man är sötsugen, men jag får inte för mamma. Det blir ju stora hål i väggen och till slut kommer isen att försvinna eftersom jag har ätit upp allt. Då får vi ju inga väggar kvar.
 
Nej men allvarligt. Det här måste få ett slut innan jag blir jäkligt förbannad. Usch usch usch.
 
Det här gick bara farten. Jag måste lära mig att komma till ämnet. Jag är världens tröttaste just nu. Jag var ute och fotograferade en del förut på eftermiddagen. Jag passade på när jag hade flera timmar på mig att vara ensam hemma med hunden. Jag älskar att vara själv hemma! Man går omkring utan att någon bryr sig. Sen får man låta hur högt man vill. Det är så härligt! 
Jag slutade tidigt idag, vilket jag alltid gör på fredagar. Efter lunch :) 
Jag hämtade Harry på salongen efteråt och gick hem efter en hel veckas hårt arbete. Nu är jag helt slut och orkar ingenting. Jag ska ta lite citronvatten och gå och lägga mig. Vi får hoppas att jag blir piggare imorgon så min irritation går över. 
 
Jag orkar inte lägga in en bild. *Latmask*. Men vi ses väl imorgon om inget annat. Ha det bra! Godnatt!

Kommentarer:

1 Josefine Anerland:

skriven

Vi hade sådär i skolan nu när hösten kom. Det var kallare i skolan än utomhus så vi elever frös ju som satan hela lektionerna.
Det är dock bättre nu!

2 Isabel:

skriven

Sv; Hej! :) Vad kul att du hittade till min blogg.. Kommer också kolla in din blogg! :) Den var jättefin..

Haha jag brukar också vara frusen av mig, folk tycker det är varmt när jag tycker det är kallt.. :)

Kommentera här: