Miljöförstöring

Idag på SO:n så läste jag att en miljard människor lever på minst 10 kronor om dagen. När jag läste det så blev jag smått irriterad. Sen var det hur många det är som är hemlösa och har inget vatten. Att världen är så orättvis! Flera barn och vuxna dör varje dag för att de har fått i sig smutsigt vatten. Att bidra ger mycket. Men ibland så kan man inte lita på alla fonder. Jag vill bidra! Jag håller på att skriva en bok om min Asperger, mina depressioner samt tvångstankar. De pengar jag tjänar sen någongång i framtiden ska jag skicka till de som har det svårt och verkligen behöver hjälp. 
 
80% (!) av världens befolkning är utan vatten, mat och/eller hem. 
 
Det där med miljöförstöring och så blev jag också väldigt irriterad på. Folk slänger saker hur som helst utan att ens veta vad det egentligen gör! Många industrier sprutar ut gifter och avgaser i luften som förorenar miljön. Släng aldrig avgaser, gifter och andra saker i miljön! Släng det i närmsta papperskorg! Visste du att man kan bli polisanmäld för miljöförstöring? 
 
Jag slänger aldrig saker i naturen utan att veta att det är okej. Det är för att jag vet att det förstör miljön och det blir svårt för naturen att bryta ner det. Det förstör vår natur! Jag brukar se massor med skräp nere på diken och i buskar bl.a. Plastpåsar, bananskal, apelsinskal, burkar och allt möjligt skit. Ur mitt perspektiv så förstör allt det miljön. Jag har lust att gå ur bilen och plocka upp allt det som folk har lämnat efter sig. 
 
Att jag är miljövänlig är något jag lever för. Bilar lämnar också efter sig avgaser. Det kommer mer och mer miljövänliga bilar och i framtiden finns inte längre bensinmackar. Jag tycker det är bra, för bensin sprider avgaser i naturen. 
 
Rätta mig om jag har fel, men det här var ur mitt perspektiv. Sluta släng skräp i naturen!

Kommentera här: