Glad Halloween!

Jag har inte haft någon tanke på att det är Halloween just idag! Overkligt egentligen. Det är inte läskigt alls ju. 
Idag har jag inte varit på något Marieberg. Men jag har ätit på hotellet tillsammans med mamma och en bekant. Sedan blev jag mer uttråkad och följde med pappa till banken. Efter det gick vi till salongen och därefter 'Franska Butiken'. Vi var där innan, men det var något slags poker eller något som man kunde vinna något. Något sånt. Inte kommer jag ihåg vad det var. 
 
Jag är en rastlös person. Såfort jag kommer in genom dörren så vill jag göra mer. Jag är en sån som aldrig vill vila efter en aktivitet. Iallafall inte på dagen då jag är pigg. Då suckar och stönar jag och går runt som om jag skulle vara med i Göteborgsvarvet. Fram och tillbaka går jag och slänger mig sedan i soffan i några sekunder. Sen går jag upp igen och går runt. Det måste säkert vara något fel med mig. Min hjärna säger till mig "Sitt inte där och slöa. Gör någonting!" Det är som om benen går i sitt eget perspektiv och bestämmer över mig. Det går inte att sitta stilla. Ibland kan jag seriöst talat tro att jag har ADHD. För jag kan varken stå eller sitta still när jag inte har något att göra. Inte ADHD kanske, men iallafall ett rastlöst sinne. Jag kan inte själv fatta att jag inte är trött. Jag får tråkigt så fort jag går in genom dörren. Jag ska öppna den såklart först och sen går jag in. Jag går inte genom dörrarna. Jag har provat, men det har inte blivit något lyckat resultat.... Jag gick in i en lyktstolpe en gång och det kändes. Så jag har ingen superkraft att gå igenom saker. Tyvär. Men jag önskar att jag kunde det så jag kunde skrämma alla 
 
Nu ska jag bara ta det lugnt och gilla läget. Tänkte ta en dusch tills jag kom på att jag måste hälsa er en bra Halloween!  Ha det gott!

Kommentera här: